آنچه باید در مورد نمای سنگی برج پیزا بدانید – بخش دوم

آنچه باید در مورد نمای سنگی برج پیزا بدانید – بخش دوم

آنچه باید در مورد نمای سنگی برج پیزا بدانید - بخش دوم

نمای سنگی برج پیزا

نمای سنگی برج پیزا شامل سه بخش اصلی است که شامل پایه، بدنه و بخش بالایی برج می‌شود. برج پیزا از سنگ آهک سفید ساخته شده و در زمان ساخت از سنگ های معمولی استفاده شده است. ابتدا برای ساخت برج، پایه‌ای با ارتفاع 4.6 متر در نظر گرفته شد که در آن زمان به عنوان مناره برای کلیسایی مجاور طراحی شده بود. سپس بخش بدنه برج با ارتفاع 54.5 متر ساخته شد که شامل 8 طبقه است. در طول ساخت برج، به دلیل مشکلاتی که در فرآیند ساخت پیش آمد، برج به شیبی حدود 5 درجه دارد.

بخش بالایی برج پیزا شامل بخش گرد و قطره‌ای است که به عنوان مناره برای نشان‌دهی جهت قبله به مسلمانان در نظر گرفته شده است. این بخش با ارتفاع 3.9 متر، در قسمت بالای برج قرار گرفته و شامل 6 طبقه است.

نمای سنگی برج پیزا، به دلیل شیب دار بودن، یک تاثیر جالب و زیبا دارد که به دلیل شکل هندسی برج و شیب آن، به نظر می‌رسد که برج در هر لحظه در حال سقوط است. به همین دلیل، برج پیزا به یکی از نمادهای شناخته شده ایتالیا و جهان تبدیل شده است که هر ساله میلیون ها گردشگر از سراسر جهان به این مکان تاریخی سفر می‌کنند.

معماری داخلی برج پیزا

در داخل برج پیزا، پس از صعود ۲۹۲ پله، یک فضای باز با دیوارهای سفید و کفی از سنگ آهک سفید مشاهده می‌شود که در ابتدا به عنوان ایستگاه اول برای تماشای منظره شهر پیزا برای بازدیدکنندگان خدمت رسانی می‌کرد.

بخش دوم داخل برج پیزا شامل اتاق کنترل برای ساعت بزرگ برج است که در آنجا ساعت قدیمی و باستانی این برج قرار دارد و در زمان ساخت برج پیزا برای نشان دادن زمان به کار گرفته شده بود.

بخش بعدی داخل برج، سالن نمایشگاهی است که در آن مجسمه‌ها و نمونه‌هایی از تاریخ ایتالیا و شهر پیزا به نمایش گذاشته می‌شود. در این سالن، می‌توانید به تاریخ شهر پیزا و ایتالیا در طول سال‌های مختلف بپردازید و با شناخت بیشتر از تاریخ و فرهنگ این شهر زیبا آشنا شوید.

در طبقه بعدی، اتاق سیاه و سفیدی به نام “اتاق زنگ” وجود دارد که در آن زمان، برای جلب توجه مردم به نمایش ساعت در برج، از یک بوق استفاده می‌شد.

در طبقه بالاتر برج، اتاق بالایی با یک نمای بی نظیر از شهر پیزا و منطقه اطراف آن وجود دارد که می‌توانید به بازدید از شهر و تماشای پرتگاه‌ها و مناظر دیدنی دیگر پیزا بپردازید.

از طرفی، داخل برج پیزا، به دلیل مشکلات بسیاری در فرآیند ساخت و تاریخ بلندمدت آن، فضای بسیار ساده و کم متریالیسمی دارد.

  •   نوشته شده توسط :  
  •   دسته مطلب :   مقالات
  •   تاریخ انتشار :  1402/01/08

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید