نمای کلاسیک و رومی

نمای کلاسیک و رومی

نمارومی سیمانبری اجرا شده در شمال فومن جاده ماسوله

نماهای زیبا/نمالاکچری/سیمانبری های زیبا

سیمانبری نما/نماکاری در شمال

♦♦((برای مشاهده تصاویر بیشتر از این نمونه کار کلیک کنید)) ♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

نمای اجرا شده در قزوین

نمارومی/سیمانبری نما/سیمانکاری نما/نماکاری ساختکان/نمای ساختمان/نماسازان پارس

 

 

 

همیشه انتخاب نما یکی از سخت‌ترین انتخاب‌ها برای هر طراح و کارفرمای ساختمان است زیرا قرار است لباسی زیبا برای ساختمان خود انتخاب نمایند تا نظر افراد را جلب کند. نمای ساختمان هویت ساختمان است .

نمارومی/سیمانبری نما/سیمانکاری نما/نماکاری ساختکان/نمای ساختمان/نماسازان پارس

بسته به اقلیم منطقه، نیازهای زیباشناسی، هویت شهر، مسائل اقتصادی و غیره می‌توان از نمای کلاسیک در ساختمان استفاده کرد. طراحی و معماری کلاسیک منحصر به فرد است زیرا از جزئیات پیچیده و تزئینی برای به حداکثر رساندن زیبایی و عملکرد بهره می‌برد. جالب است بدانید که حتی در زمان کنونی بسیاری از ویژگی‌های کلاسیک در ساختمان‌ها و سازه‌های معاصر، به ویژه در مناطق مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نمای کلاسیک انواع مختلفی از عناصر تاریخی و هنری ادغام می‌شوند تا ظاهر ساختمان باشکوه نشان داده شود

 

 

نمارومی/سیمانبری نما/سیمانکاری نما/نماکاری ساختکان/نمای ساختمان/نماسازان پارس

نمارومی/سیمانبری نما/سیمانکاری نما/نماکاری ساختکان/نمای ساختمان/نماسازان پارس/سردر ورودی نما

سرستون سیمانیستون سیمانی/ستون سیمانبری/نمارومی/سیمانبری نما/سیمانکاری نما/نماکاری ساختکان/نمای ساختمان/نماسازان پارس/دیوار/دیوارمحوطه/نمادیوار

ویژگی های نمای رومی نسبت به سایر نماها

  • قوس های به صورت گرد شکل و عریض اجرا می شوند.
  • از المانها و مجسمه ها در این نما استفاده می شود.
  • ستون ها، به شیوه های نمای رومی، دوریک، قرنتی و یونیک، اجرا می شوند.
  • دارای جزییات بیشتری نسبت به سایر نماها می باشد.
  • به دلیل داشتن جزییات بیشتر شاسی کشی نما هزینه بیشتری را به کارفرما تحمیل میکند.

نمارومی/سیمانبری نما/سیمانکاری نما/نماکاری ساختکان/نمای ساختمان/نماسازان پارس/دیوار/دیوارمحوطه/نمادیوار

نمارومی/سیمانبری نما/سیمانکاری نما/نماکاری ساختکان/نمای ساختمان/نماسازان پارس/دیوار/دیوارمحوطه/نماسیمانی/نماهای زیبا/نماهای مستحکم

 

 

 

 

 

 

 

ستون سیمانی/ستون سیمانبری/نمارومی/سیمانبری نما/سیمانکاری نما/نماکاری ساختکان/نمای ساختمان/نماسازان پارس/دیوار/دیوارمحوطه/نمادیوار

ستون سیمانی/ستون سیمانبری/نمارومی/سیمانبری نما/سیمانکاری نما/نماکاری ساختکان/نمای ساختمان/نماسازان پارس/دیوار/دیوارمحوطه/نمادیوار

مصالح نمای کلاسیک یا رومی

سنگ ، سیمان از جمله معمول ترین متریال مصرفی برای نمای کلاسیک یا رومی می باشند .استفاده از سیمان سفید به جهت ارزان تر بودن نسبت به سنگ برای اقشار ضعیف تر ، طرفداران خود را دارد . البته اجرای کار نمای کلاسیک سیمانی نیازمند نیروی زبده و با تجربه می باشد و آنچه مشخص است ؛ کیفیت ، ماندگاری و ارزش ملکی سنگ را نخواهد داشت .
اما آنچه برای نمای کلاسیک یا رومی رایج تراست و به عنوان عنصری اصلی ایفای نقش می کند ؛ سنگ است . سنگ شکوه وجلوه ی نما را دوچندان می کند و بهای زیادی به ساختمان می بخشد . خصوصا اگر از نورپردازی مناسبی هم برخوردار باشد .

جزئیات،مصالح و روش های طراحی

پس از آشنایی با تاریخچه طراحی نمای کلاسیک یا رومی ساختمان در ایران به جزئیات ، مصالح و روش های به کار گرفته شده در طراحی نمای کلاسیک می پردازیم در طراحی نمای کلاسیک رومی همانطور که از اسم آن مشخص است با متریالی سر و کار داریم که در زمان پیدایش این سبک طراحی معماری به عنوان تنها متریال کاربردی طراحی نمای ساختمان استفاده می شد و آن سنگ نمای ساختمان است با گسترده شدن عملیات استخراج سنگ های زینتی و نمای ساختمان و افزایش تنوع سنگ های تولیدی استقبال معماران و سازندگان برای استفاده از متریال سنگ افزایش یافت و طراحی نمای کلاسیک ساختمان به عنوان متقاضی پر و پا قرض این متریال عرض اندام نمود در طراحی نمای کلاسیک رومی استفاده از سنگ در نمای ساختمان رکن اصلی طراحی نمای ساختمان را بر دوش میکشد ساختار نمای کلاسیک از نظر معماری و طراحی، ساده و با جزئیات کم همراه است و از اینرو نسبت به نماهای اسلیمی و بومی سنتی ایران از پیچیدگی بسیار کمتری برخوردار است لذا پیچیدگی و جزئیات زیاد نماهای کلاسیک ایرانی و عدم به روز شدن و تکامل یافتن این سبک از طراحی نمای کلاسیک در ایران پس از ورود شهرسازی مدرن در ایران این گپ بزرگ را در زمینه طراحی نمای کلاسیک در کشور به وجود آورده است.

حال چه سنگی برای نمای کلاسیک یا رومی رایج تر است ؟

 سنگ های همچون : سنگ مرمر ، سنگ مرمریت ، سنگ لایمستون ، سنگ تراورتن ، سنگ چینی ( کریستال) به کار برده می شوند . اما طور معمول از سنگ لایمستون و تراورتن برای هر نوع نما خصوصا  نمای کلاسیک یا رومی استفاده می شود .

سنگ لایمستون به دلیل مقرون بصرفه بودن متقاضیان خود را دارد ولی توصیه به استفاده از این سنگ سفید در نماهای بیرونی نمی شود . چرا که جنس و مشخصه های این سنگ ، مناسب برای قسمت های داخلی ساختمان می باشد . از جمله سنگ لایمستون محبوب انبوه سازان و معماران ؛ سنگ لایمستون مرودشت می باشد.

سنگ تراورتن از جمله سنگ های آهکی می باشد ، که در نتیجه ی رسوبات چشمه های آبگرم بوجود آمده است . بنابر ساختار آهکی و بافت متخلخلی که دارد ؛ از جذب آب بالا و چسبندگی بسیار عالی با ملات و سیمان برخوردار است . همچنین وزن سبکی در مقایسه با دیگر سنگ ها دارد و عایق حرارت و صوت می باشد .

از طرفی به دلیل استخراج زیاد سنگ تراورتن از معادن کشورمان و تنوعی که در طرح و رنگ این سنگ وجود دارد وبازه ی قیمتی مناسب ، شاهد استفاده ی رایج از سنگ تراورتن نه تنها در نمای کلاسیک یا رومی بلکه در نماهای دیگر هم هستیم .

کلام آخر

اگر نگاهی به نمای کلاسیک یا رومی موجود در شهر بیاندازید متوجه استحکام آن می شوید به همین دلیل است که نمای رومی نماد و سمبلی از قدرت است.همچنین نماهای رومی حسی از بومی بودن نیز می دهند چرا که علاوه بر المان های روم باستان از المان های ایران باستان نیز درآن استفاده می شود.نمای کلاسیک نمایی لوکس و مجلل به ساختمان می دهد بنابراین به خودی خود شهر را هم زیباتر می کند.